Co to są systemy B2B

Systemy B2B (bussines-to-bussines) służą do obsługi relacji pomiędzy sprzedawcą (np. producent, dystrybutor lub hurtownia), a klientem biznesowym (np. przedstawiciele, właściciela sklepów detalicznych lub partnerzy sprzedawcy). Do takich relacji możemy zaliczyć między innymi:

a)    Prezentacja oferty produktowej
b)    Proces kupna / sprzedaży
c)    Zlecanie napraw serwisowych
d)    Wysyłka materiałów reklamowych
e)    Obsługa programów lojalnościowych
f)    Komunikacja (wiadomości z firmy itp..)
g)    Rozliczenia finansowe


Platforma SolEx B2B świetnie sprawdza się w obsłudze wszystkich powyższych zadań. Największym atutem wdrażania systemów internetowej sprzedaży hurtowej B2B jest to, że nie wymuszają one zmian w dotychczasowych procedurach stosowanych przez firmę. Automatyzują one procesy, które do tej pory wymagały poświęcenia mnóstwa czasu i często zatrudnienia kilku pracowników. System B2B to platforma, która tworzy jeszcze jeden kanał sprzedaży w Twojej firmie. Dzięki internetowemu systemowi B2B wszyscy Twoi odbiorcy będą przeglądać zawsze aktualną ofertę i składać zamówienia samodzielnie. Nagle okaże się, że dział handlowy, który do tej pory cały dzień zajmował się odbieraniem telefonów nie jest już potrzebny. Każdy uprawniony partner handlowy samodzielnie sprawdzi jakie nowości pojawiły się w twojej hurtowni, jakie są dziś ceny, czy dany produkt jest dziś dostępny, w jakiej ilości, a nawet kiedy spodziewasz się jego najbliższej dostawy. Tylko od Ciebie zależy czy platforma stanie się głównym system składania zamówień, czy też będzie działać równolegle z dotychczasowym sposobem sprzedaży. Być może zdecydujesz że część z dotychczasowego działu handlowego zacznie pozyskiwać nowych klientów, natomiast przyjmowanie zamówień będzie realizowane poprzez platformę B2B.

Głównym zadaniem platformy sprzedażowej B2B jest pokazywanie dokładnej i aktualnej oferty produktowej. Wszystkie informacje są zawsze pobierane z systemu handlowego Twojej firmy – dzięki temu nikt nie musi „przyklepywać”  danych do platformy. Zadaniem tym zajmuje się specjalny program – synchronizator. Synchronizator dba o to aby na platformie były zawsze aktualne informacje o produktach (nazwach, cenach, kategoriach produktowych, ilości magazynowych) oraz kontrahentach (nazwy, nip, dane adresowe, lista odbiorców, rabaty, historii zamówień). Synchronizator odpowiedzialny jest również za importowanie zdjęć i opisów do produktów oraz metod płatności dla kontrahentów.


Platforma SolEx B2B  jest całkowicie bezobsługowa – jest handlowcem, który 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przyjmuje zamówienia Twoich klientów. Dzięki synchronizacji z systemem handlowym systemem B2B posiada zawsze aktualne informacje – bez „ręcznego przyklepywania” danych.


Internetowe hurtownie B2B są wykorzystywane również jako kanał informacji z klientem. Już nie musisz wysyłać maili, lub telefonować do klientów z nową ofertą – wystarczy umieścić informację na platformie. System SolEx B2B umożliwia bardzo łatwe  dodawanie zarówno komunikatów dotyczących całej firmy (np. zmiana godzin wysyłki, informacje z działu serwisowego) jak i nowości produktowych, czy też aktualnych promocji.

Zapoznaj się z wszystkimi funkcjami platformy hurtowej SolEx B2B.  
Sprawdź dlaczego warto wdrożyć platformę sprzedaży hurtowej SolEX B2B w Twojej firmie.

 

Kontakt


Dowiedz się więcej o naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami bezpośrednio


Dział handlowy

tel. 34 373 51 50 wew. 12

 

lub podaj swoje dane- oddzwonimy:

 






 

SolEx | ul. Śląska 7 | 42-200 Częstochowa | tel. (+48) 34 373 51 50 | biuro@solex.net.pl

 


Joomla!. Designed by: Joomla Template, hosting. Valid XHTML and CSS. */ ?>